2010 m. rugpjūčio 27 d., penktadienis

Aš jau čia!

Pirmiausia, reikėtų paminėti, kad idėja turėti savo tinklalapį pasiskolinau iš savo grupiokės Aistės. Ji kai buvo Prancūzijoje tokiu būdu pranešdavo naujienas. Skaitydama jas, pamaniau, kad jei kada ir man tektu išvažiuoti ilgam,tai būtinai ir aš rašyčiau..nes juk viskas pasimiršta (:  Taigi visas ateinantis pusmetis bus praleistas Ispanijoje, Zaragozos universitete!

Kelionė
Kelionė buvo ne trumpa-užtrukau, net 14val. Būtų buvus gal ir trumpesnė, bet kadangi lėktuvas skrido iš Vilniaus 8 ryto, o aš anksčiau išvykti nenorėjau,tad teko keltis 2.30 ryto (prieš tai dar atbuvus atsisveikinimo vakarėlyje-ačiū visiems už dovanas ir turėjus dilemą ką dar iš lagamino išimti, nes jis sveria tikrai daugiau nei 20kg) ir 3.00 ryto jau būti kelyje į Vilniaus oro uostą. Oras pasitaikė tikrai ne koks: nesutramdomas ir stiprus vėjas kartu su lietumi, bet mano tėtis pats geriausias vairuotojas, o kadangi lydėjo visa šeima,tad geros nuotaikos nestokojom.
Vilniaus oro uostas kaip visuomet mažas, tad jokios painiavos ir bėgiojimų. Prie kokio takelio eiti išdavė ir žmonių apranga: šortai, šviesios suknelės ir net kepuraitės nuo saulės. Žiūrint į juos man darėsi šalta..Tik įėjus į oro uostą Vytukas (brolis) pasvėrė mano lagaminą- 19,9kg! Aš tikra lagamino dėjimo meistrė(nors turiu pripažinti,kad dar ryte prieš išvažiuojant iš namų ištraukiau keletą daiktų-nuojauta neapgavo). Daug kartu apkabinus mamytę, tėvelį ir brolį pajudėjau link apsaugos(kažkaip iš to jaudulio pamiršau iš kuprinės išimti visus skysčius, bet jokių pastabų negavau) ir į lėktuvą. Nors Ispanija jau mano penkiolikta lankoma šalis, tačiau keliauju viena ir taip ilgai pirmą kartą, gal dėl to ir jaudulys buvo. Kaip minėjau anksčiau, oro sąlygos nebuvo labai geros, tad mes vėlavome kilti (kitas lėktuvas vėlavo nusileisti). Pakilus buvo įspėta apie pakratymą, tačiau pilotas buvo tikras profesionalas, nes nė karto nepakratė (: ) Daugeliui aplinkinių esu sakius, kad nemėgstu skristi su lietuviais kartu, nes jie elgiasi ne visuomet kaip pridera. Bet šį kartą buvo blogiau: lietuviai ir dar su krūva vaikų. Šalia pasitaikė "naujoji" mamytė su dukrele, kuri stojos, sėdos, ėjo, garsiai emocijas reiškė ir pan., o "naujoji" mamytė vis aiškino,kad jos gyvens ant jūros kranto nuosavame namuke ir pan.(toks jausmas,kad kiti skrendantys,tai tik apelsinų rinkti važiuoja, o ji tai atostogaut- lietuviai) Tad iš 3val 50min. skrydžio laiko pamiegoti teko mažai, turint tokius kaimynus. Nusileidus Ispanijoje, Gironos oro uoste mane pasitiko +25 laipsnių šiluma(taip sakė pilotas,o man atrodė,kad daug karščiau)Šis oro uostas taip pat nėra didelis. Kelios juostos pasiimti bagažui(dėl savojo nesijaudinau, nes lipant iš lėktuvo mačiau kaip nuvažiavo vežimėlis su visų bagažu ir ryškiai šviečiančiu manuoju violetiniu), tačiau bent penki automobilių nuomos punktai. Tie, kas suplanavę nuomotis automobilius tą padarė pirmiau, negu pasiėmė savo lagaminus- kadangi vėliau gali nebegauti norimos mašinos, kaip nutiko porelei laukiančiai savojo bagažo šalia manęs. 
Išeinant iš oro uosto visur ženklai (tualetas, taxi, autobusas, kavinė),tad kalbos gali ir nemokėti.Iš oro uosto autobusai važiuoja kas 15min. trimis kryptimis: Girona, Barselona ir Prancūzija. Vienu metu ta pačia kryptimi pajuda ne vienas autobusas, daugiausia važiuojančių į Barseloną, aš taip pat su šia banga. Bilietą nusipirkti labai paprasta-gauni kortelę, kurią autobuse perbraukia vairuotojas( beje bilietas galioja 30 dienų, o jeigu dar perki ir atgalinį išeina pigiau)Pastebėjimas,kad bagažą turi pats susidėti(Lietuvoj vykstant iš Vilniaus į Klaipėdą dažniausiai vairuotojai padeda)Tad nuo Gironos prasidėjo mano kelionės kitas etapas. Autobusu važiuoti ilgai netruko-vos valandą, tačiau pravažiavome net tris kelio mokėjimo punktus. Gamtovaizdis visiškai skirtingas Lietuvos-visur šviesu ir dominuoja smelio spalvos,nors augalijos nemažai. Tai mane užliūliavo ir nieko negalėjau sau padaryti kaip tik miegoti. Atvykus į Barseloną pati pajutau kaip nejučiom šypsaus, kadangi autobusas važiuoja pagrindinėmis gatvėmis,tad gali užmatyti ir Barselonos simbolių: Sagrada Familia (Šv. Šeimynos bažnyčia) miesto simbolis, architekto Antoni Gaudi garsiausias kūrinys ir viena iš originaliausių bažnyčių pasaulyje. Taip pat Torre Akbar- vienas iš žinomesnių Barselonos dangoraižių.Taip ir norėtus,kad apsuktu dar vieną ratą. 
Toliau mano nuotykiai Barselonos autobusų stotyje. Stotis ne maža: per du aukštus, iš dviejų pastatų ir daug durų. Pamaniau,kad svarbiausia eit į vidų,o pro kurias ne taip jau ir svarbu. Bilietą gal būčiau ir greičiau nusipirkus,bet pasižiūrėjau informacijoje, kad kasos yra pirmam aukšte ir pradėjau ieškot. Tik po kiek laiko prisiminiau, kad ispanai kaip ir anglai pirmą aukštą vadina tai, ką mes vadiname antru aukštu.Važiuodama eskalatoriumi į viršų pamaniau, kad čia tai jau nesamonė, kasas daryti antram aukšte, kai tau reikia bogintis su lagaminais, o kavines ir parduotuves pirmam aukšte. Pakilus pasitiko eilutė žmonių (bet aš nesijaudinau, nes prieš tai buvau pasitikrinus, kad autobusas važiuoja kas valanda iki pat vėlyvo vakaro) Šiuo atžvilgiu situacija panaši kaip Lietuvoj: kasų buvo labai daug, tačiau veikė vos trys. Kasininkė buvo maloni,pasiulė autobusą, kuris išvažiuoja už 10 min ir patikino, kad tikrai į jį spėsiu šioje didelėje stotyje, nes reikiama platforma yra tik nusileidus eskalatoriumi. Truputi keista buvo, kai pasakė platforma nuo 20 ir 21. Tačiau paaiškėjo, kad vienu metu pajuda du autobusai, nes norinčiu tikrai daug,o Zaragoza tai tik tarpinė stotelė (galinė Madridas). Tačiau sėsti į kurį nori autobusą vis tiek negali, reikia bilietą parodyti vairuotojui ir šis mosteli ar gali lipti pas jį ar pas kitą vairuotoją (atrankos kriterijų nesupratau,pirma maniau,kad gal manajame visi tik iki Zaragozos važiuos,o kitame iki Milano, tačiau atvažiavus pasirodė, kad ne. Nes kiti keleiviai liko sėdėti ir laukti Madrido). Bandant pakelti ir įsprausti savo lagaminą prie bagažo man padėjo ispanų šeima, kuri manes paklausė ir sužinojo, kad tai ne jiems reikalingas autobusas, nors savo daiktus jau buvo sudėję(apsižiaugiau, kad pavyko visiškai neišsiduot, jog esu ne ispanė ir kad žmonės paslaugūs) Tai buvo ilgiausia kelionės atkarpa. Užtruko kaip ir skristi iš Lietuvos - 3val 50min.,bet visi žinom, kad autobusas,tai ne lėktuvas. Keleivių buvo pilna pilna..Buvo likusios tik 2 laisvos vietos, tad mano bendrakeleivis (kaip spėju italas) persėdo į jas(kadangi toj pusėj ir jo draugai sėdėjo),o aš galėjau irgi džiaugtis dviem vietom-savo kompiuteriui ir kojom. Stengiausi miegoti, bet saulė kepino kaip tik iš mano pusės, gelbėjo tik užuolaidos ir nepriekaištingai veikiantis oro kondicionierius. Kaip be jo būtų blogai visi suprato kai nuvažiavus pusę kelio vairuotojas sustojo degalinėje(rekomendavo ledu nusipirkti) ir grižus į autobusą užėmė kvėpavimą, visi atsiduso,kai kondicionierius vėl pradėjo pūsti. Žinant, kad beliko tik pora valandų kelio miegoti nebesisekė, prisidėjo prie to ir jaunų lenkų grupelė garsiai besiklausanti muzikos iš mobiliojo telefono(tai priminė Vilniaus troleibusus ir kai kuriuos jų keleivius).
Atvykstant į Zaragozą pasitinka didžiulis kalnas su stovinčiu metaliniu buliumi(dydis, įsivaizdavimui, kaip ant kokio Gedimino kalno, nes matosi iš labai toli ir labai didelis) Autobusų stotis ne tokia didelė ir nauja kaip Barselonos, bet kartu čia yra ir traukinių stotis(traukiniai tai nepalyginsi su mūsų, atrodo nauji, gal tai viena iš priežasčių kodėl su jais brangiau keliauti nei su autobusais). Išlipus iš autobuso ir sekdama nuorodas pakylu eskalatoriumi link išėjimo, ten išsirikiavę vienodi taksi automobiliai ir pavėsyje stovintys jų vairuotojai. Sukaupiu visą savo drąsą ir žinias ir skambinu buto šeimininkei, ši nekalba angliškai,tad reikia susikalbėt tik vartojant ispanų kalbą. Pokalbis pavyksta ir belieka tik važiuoti su taksi, kadangi manęs jau laukia. Šeimininkės balsas malonus, susikalbėt pavyko, tad toliau šypsaus.
Išėjus į lauką būryje lūkuriuojančių taksistų kreipiuosi ispaniškai pasisveikindama ir sakydama, kad reikia taksi (pamiršau paminėti, kad pakilus link išėjimo, kur nebėra autobusų tik matos traukiniai ir kavinė, galima sakyti, nė vieno žmogaus-tad taksistai mane tikrai pastebėjo). Pirmasis pasižovė mane pavežti vyresnio amžiaus vyriškis, mano lagaminą įkėlė į bagažą ir paklausė, kur vežti.(Mano ispanų kalbos mokytojas Aleksas buvo pamokęs, kad geriau neišsiduoti, jog esi "žalias" užsienietis, kad netektų daugiau sumokėti už vežimą.. Geriau kalbėti ispaniškai, o vežant žiūrėti į šoną, o ne į priekį, nes kitaip vairuotojai iškart pradeda kalbėti) Taigi pamokyta, ispaniškai pasakau gatvę ir numerį, tačiau vairuotojas pasitaiko malonus labai ir pradeda kalbėti, jog neįtikėtinai karšta(pas jį mašinoje termometras rodė +44, tai žinoma nesamonė buvo +35), klausia ar pakanka kondicioniriaus ir sukinėja vėjelį man. Galų gale paklausia, iš kurio Italijos miesto esu- belieka tik šyptelėti. Kelionė taksi trumpa, vos 3km už kuriuos sumoku ne pilnus 8 eurus(vėliau šeiminikai sakė,kad tai normali kaina) Rankose turėdama adresą iki galo jo nesupratau: gatvė, numeris, o tada kažkodie du žodžiai ir viskas-o kur buto nr? Prie namo durų skambučiai su butų numeriais- ir mano tie du žodziai! O džiaugsme! Spaudžiu- vėl išgirstu malonųjį šeimininkės balsą ir daraus duris. Iš karto pagauna gaivumo jausmas, o tada dilema, kaži kuriam aukšte tas mano butas? Kaip tik iš lifto išlipa valytoja, pasiklausiu jos ir gaunu atsakymą-pirmas. Lipu į lifta spaudžiu 1 ir laukiu, išlipus matau du butus, nusprendžiu kad manasis kairėje,nes adrese esantis tie du žodeliai primena,kad vienas iš jų ispaniško žodžio kairė trumpinys. Įkvepiu ir spaudžiu skambutį, o tada apačioje pasigirsta šeimininkės balsas-suprantu,kad pakilau per daug!!! Ką jau bedarysi tenka leistis žemyn, susitinku su šeimininke ir šeiminku, kuris padeda nusinešti lagaminą ir iškart gaunu paaiškinimą, kad mano butas entlo aukšte, kuris laikomas tarp vestibiulio ir tai ką jie vadina žemės aukštu kaip anglai. O aš paspaudus lifte skaičių 1, pakilau tai, ką mes turbūt jau ir nebe antru,o trečiu aukštu pavadintume, jei priskaičiuosime vestibiulį(tad jei žiūrėtumėte iš lauko aš gyvenu antram aukšte,o pagal ispanus gautųsi,kad rūsyje :D ) Į butą įžengiau prieš šešias vakaro.Štai ir keturiolika keliones valandų!!!

Šeiminkai
Šeimininkė tik pamačiusi mane puolė vadinti pobrecita (lietuviškai reiškia vargšelė), pasiūlė atsisėsti, atnešė šalto vandens ir vėduoklę. Man atsikvėpus aptarėme namų tvarką, piniginius reikalus ir pan. Kadangi aš pirmoji gyventoja, tai turėjau galimybę pasirinkti kurį noriu kambarį. Pinigų iš karto nereikalavo, tik paso kopijos, kadangi tokios Ispanijos nuomos taisyklės, tad kartu su šeimininku nuėjome nukopijuot, viskas labai arti, pakeliui parodė šį bei tą -gyvenu labai arti centro, tiesiog galima sakyti pačiam centre. Grįžus buvau supažindinta su kaimynu, sakė labai svarbu kaimynus pažinoti, jei norėsi pasiskolinti cukraus ar kokios pagalbos prireiks. Draugiški tie ispanai. Pati šeimininkė po kiek laiko jau pradėjo hijita (dukrelė) vadinti, tikrai labai maloni, rūpestinga ( paklausė ar turiu patalynę, pasakiau jog turiu užvalkalus, bet kaldros ne- tad didžiulėje spintoje ji parodė kaldras ir užvalkalus,o tuomet pradėjo traukti man vieną,kai paaiškinau,kad užvalkalą turiu ji tuomet pasakė,kad kaldros reikalingos miegot tik žiemai-juk čia taip karšta!) ir tvarką mėgstanti moteris( ispanišką tvarką-lietuviškos tvarkos dar nėra čia). Šeimininkas labai išprusęs žmogus-spėjau sužinoti, kad jam 61metai, kalba keturiomis kalbomis, dirba General Motors ir nusivylęs jog ispanai nekalba angliškai. Prieš išeidami iš buto aprodė man artimiausius prekybos centrus, kur galima pigiau nusipirkti ir netgi supažindino su vaisių ir daržovių parduotuvėlės pardavėja. Atsisveikinant padovanojau lietuviškų saldainių (nors kai taip karšta jie turėtų būti šaldytuve laikomi)
Uždariusi duris likau patenkinta: gavau abiejų šeimininkų tel. numerius ir savo raktus!!(prikabinau Ievos dovanotą vieną iš septynių laimės drambliukų, prie kurio ji sakė yra prikabinti visi jūsų raktai,tam, jog žinočiau, kad turiu grįžti į namus, nes esu laukiama pas visų). Išsikroviau lagaminą ir pirmoj vietoj ant lovos pasidėjau mamytės dovanotą pagalvėlę.Čia bus mano namai pusei metų!!!




Universitetas ir parduotuvės

Taip labai trumpai. Šiandien išsiruošiau susirasti universitetą (tam, kad rugsėjo pirmąją neplavinėčiau) ir nusipirkti maisto. Viską radau labai lengvai(: Universiteto miesteliu likau sužavėta. Keletą nuotraukų čia.
Apsipirkti nuėjau į prekybos centrą Mercadora, na tokio dydžio kaip Maxima vieno X, norėjau košės kokios nors, bet neradau-ėmiau ryžius.Neradau ir pieno tokio kaip pas mus, kur laiko šaldytuvuose ir galioja tik keletą dienų. Visi buvo paprastai sudėti lentynose, o pakuotės 1,5l, o ne kaip pas mus įprastas 1l. Bet skanus pienas, neturi to specifinio skonio kaip pas mus Marge ir Mu,kurie ilgai galioja. Dušo želė padėjo išsirinkti pardavėja, rekomendavusi su alyvuogėmis (beje tai buvo vienas iš pigiausiu-nekišo brangaus daikto) ir šiaip pas mus "Maximoj" kosmetikos skyriuj nebūna patarėjų...O perkant skalbiklį vienas senukas paklausė manęs kaži ar čia tas pats baliklis rūbams, kurį jis laikė rankoj lyginant, kur buvo užrašius žmona ant lapelio. Atsakiau, kad nežinau, nes šioj parduotuvėje perku pirmą kartą ir kad net nesu ispanė. O jis atsakė, bet vis tiek labai graži(: Prie kasos perkant pardavėja viską sudėjo į maišelius, už kuriuos nereikia mokėti, deja, nepardavė man sausainių...buvo po du supakuoti ir daug pridėta į krepšius, kaip ji po to aiškino jie vieni neparduodami, o su kažkuo, kadangi jie buvo žemės aukšte,o aš apsipirkinėjau pirmam aukšte, tai nusprendžiau kitą kartą eiti aiškintis su kuo juos parduoda...

Šiandienai manau pakaks..eisiu nusipirkti šviežių vaisių...(o kad jūs būtumėte mate koks pasirinkimas jūros gerybėms..)

3 komentarai:

  1. Džiaugiuosi, Sandra, kad tau puikiai sekasi.
    Mokytoja Nijolė

    AtsakytiPanaikinti
  2. Mokytoja, Jūs viską teisingai mus išmokėte, tiesiog emocijos rašant labai greitai liejasi, kad net kartais nosinės ir kableliai tampa nebematomi (:

    S.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Sveikute, Sandra, malonu geri prisiminimai. O tavo lietuvių kalbos žiniomis neabejoju. Žinau, kad esi puikus, žingeidus jaunas žmogus. Nebent pavydžiu, kad turi galimybes pamatyti pasaulį gyvendama svetur. Tavo pastebėjimus įdomu skaityti. Tikrai. Aš savaitėlę gyvenau netoli Madrido - Fuenlabradoje. Pavydžiu šilumos niūriais lietuviškais rudens vakarais. Iki. Nijolė

    AtsakytiPanaikinti